ඔට්ටු ඇල්ලීම යනු නොදන්නා සහ අවිනිශ්චිත ප්රතිඵලයක් සහිත නිශ්චිත සිදුවීමක් මත යමක් (බොහෝ විට මුදල්) ඔට්ටු ඇල්ලීමයි. මෙය සිදු කරනු ලබන්නේ වටිනාකමක් ඇති දෙයක් දිනා ගැනීමේ චේතනාවෙන්, නැවතත්, සාමාන්යයෙන් මුදල්. ඔට්ටු ඇල්ලීම සඳහා සාධක තුනක් තිබීම අවශ්ය වේ: ඔට්ටු ඇල්ලූ මුදල හෝ වස්තුව, ජයග්රහණය කිරීමේ අවස්ථාව සහ ත්යාගය.
ක්රීඩා ඔට්ටු ඇල්ලීම යනු ක්රීඩා ඉසව්වක් ජයග්රහණය කරන්නේ කවුරුන්ද යන්න පිළිබඳ ඔට්ටු ඇල්ලීමේ ආකාරයකි. යන චේතනාවයි ක්රීඩාවකට ඔට්ටු ඇල්ලීම සෑම විටම පාහේ මුදල් දිනා ගැනීමයි. ජයග්රහණය කිරීමේ සම්භාවිතාව සෑම විටම, උගත් අනුමානයකි. ක්රීඩා ලෝකය තුළ කැළඹීමක්, ඉවත්වීමක් හෝ නුසුදුසුකමක් සඳහා සෑම විටම ඉඩ තිබේ.
ඔට්ටු ඇල්ලීම හෝ සූදුව පිළිබඳ අදහස මිනිසුන් මෙසපොතේමියාවේ පළමු 6-පාර්ශ්වීය දාදු කැටය භාවිතා කරන විට අවම වශයෙන් 3000 ක්රි.පූ. ග්ලැඩියේටර් සටන් සහ අශ්ව රථ ධාවන තරඟ සඳහා මුල්ම ක්රීඩා ඔට්ටු ඇල්ලීම පුරාණ රෝමයේ සිදු විය. ඔට්ටු ඇල්ලිය හැක්කේ රෝම ප්රජාව තුළ පමණි.
අප දන්නා පරිදි ක්රීඩා ඔට්ටු ඇල්ලීම 18 වන සියවස දක්වා ක්රියාත්මක නොවීය. එකල අශ්ව රේස් ආරම්භ වූයේ අශ්වයන් දෙදෙනෙකුට වඩා වැඩි ප්රමාණයක් ඔවුන් තුළ ඇති අතර එක අශ්වයෙකුට ඔට්ටු ඇල්ලීමේ අදහස ඇති වූ විටය.
අවසාන වශයෙන්, 1800 ගණන්වල අගභාගයේදී, එක්සත් ජනපදයේ සහ කැනඩාවේ නීති ස්ථාපිත කරන ලද අතර, මැර පිරිස මෙම කර්මාන්තය සම්පූර්ණයෙන්ම අභිබවා යාම වළක්වයි. ඉන් පසුව, අන්තර්ජාලය ක්රියාත්මක වන තුරු නීති යාවත්කාලීන කර ස්ථාපිත කිරීමට ඔට්ටු ඇල්ලීමේ ලෝකයේ සිදු කළේ ඉතා අල්පයකි.